Kontrast:

Czy nauka matematyki może być ciekawa?

Opracowanie innowacyjnego programu nauczania matematyki wśród uczniów wszystkich klas szkół gimnazjalnych – to wyzwanie, z którym zmierzy się PWSZ w Nysie. Działające przy uczelni Biuro Projektów rozpoczęło właśnie  realizację kolejnego programu pn. „Potęga Ucznia”. Projekt ten zakłada opracowanie i wdrożenie na przykładzie Gimnazjum nr 1 w Nysie nowych narzędzi dydaktycznych ułatwiających prowadzenie zajęć z matematyki. Nowo tworzony program będzie oparty w dużej mierze na wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), które na co dzień nie są wykorzystywane w procesie nauczania.

Projekt „Potęga Ucznia” zakłada zwiększenie zainteresowania uczniów matematyką, a co za tym idzie pozwoli na lepsze przygotowanie gimnazjalistów do wejścia w dorosłe życie i rozsądne podjecie decyzji, co do wyboru kierunku dalszego kształcenia. Realizacja projektu i wprowadzenie modyfikacji w programach nauczania matematyki już w trzecim etapie kształcenia, czyli w szkołach gimnazjalnych, pozwoli zainteresować młodych ludzi i zachęcić ich do kontynuowania nauki na kierunkach technicznych lub ścisłych. Zainteresowany matematyką gimnazjalista chętniej podejmie dalszą naukę i będzie w przyszłości osiągał lepsze wyniki w szkole średniej a następnie na studiach – tłumaczy Danuta Seretna-Sałamaj, Koordynator Biura Projektów PWSZ w Nysie.

W celu osiągnięcia założonych w projekcie rezultatów, w kształceniu i wychowaniu ogólnym gimnazjalistów, opracowany zostanie program zawierający innowacyjne narzędzia dydaktyczne. Złożą się na nie m.in. scenariusze lekcji uwzględniające zastosowanie TIK. Ponadto w czasie lekcji wykorzystywany będzie program komputerowy typu CABRI, który stanowi nowoczesne narządzie nauczania matematyki. Realizatorzy projektu przewidują również wykorzystanie w procesie nauczania gier edukacyjnych, planszowych i komputerowych. Na przykład takich jak „Mistrz mnożenia”. Dodatkowo wykorzystane zostaną programy multimedialne dające niekonwencjonalny przekaz wiedzy z trójwymiarowymi animacjami, filmami oraz setkami interaktywnych ćwiczeń co sprawi, że niezbędna wiedza będzie przyswajana szybko i efektywnie.

Proponowane zmiany w ramach programu nauczania matematyki pozwolą kształtować postawy matematyczne uczniów w praktyce. Oczywiście nasz projekt jest realizowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową. Zawiera szczegółowe cele kształcenia zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej, opis założonych osiągnięć uczniów oraz metody sprawdzania tych osiągnięć, jak i propozycje kryteriów oceny – mówi Danuta Seretna-Sałamaj.

Realizacja projektu „Potęga ucznia” zakłada także wzbogacenie bazy dydaktycznej Gimnazjum nr 1 w Nysie. Szkoła zostanie wyposażona w dodatkowe pomoce naukowe i materiały do ćwiczeń. Program jest realizowany w Gimnazjum nr 1 w Nysie od lutego 2013 do lipca 2014 roku.

Dodajmy, że jest to kolejny program edukacyjny realizowany przez Biuro Projektów PWSZ w Nysie. Obecnie z powodzeniem realizowane są także projekty "Nyski Uniwersytet Dziecięcy" oraz "Zdaj maturę, rozwiń skrzydła".

Przeczytaj więcej na temat projektów.

Bartosz Bukała
rzecznik prasowy uczelni

Opublikowano: 13-02-2013




REKRUTACJA na studia:  77 4474849
Budynek A, ul. Chodowieckiego 4, sala 210

rekrutacja.pans.nysa.pl




Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie © 2022. Kontakt z webmasterem, napisz do: Adam Dudek , Łukasz Wąsik