Kontrast:

Uczelnia pomaga uczniom

„Edukacja bez porażek” oraz „Nauka nie musi być nudna” to tytuły projektów, których realizację rozpoczęła Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie. Stanowią one odpowiedź na zapotrzebowanie oferty edukacyjnej, ukierunkowanej na rozwój tzw. kompetencji kluczowych oraz wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Projekty zostały opracowane przez Biuro Projektów i Programów PWSZ w Nysie.

Projekt „Edukacja bez porażek” kierowany jest do wybranych 32 uczniów klas maturalnych I LO Carolinum w Nysie. Jego celem jest wyrównywanie szans uczniów słabszych poprzez zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki, fizyki i chemii, biologii i języka angielskiego oraz dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologicznej. Ponadto projekt zakłada także wsparcie zdolnych uczniów poprzez rozwój ich zainteresowań i dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych. - Zajęcia, o których mowa, będą uwzględniały język obcy, nauki przyrodniczo-matematyczne oraz obowiązkowe doradztwo zawodowe wraz z informowaniem uczniów o korzyściach płynących z wyboru danej ścieżki zawodowej, a także możliwościach dalszego kształcenia w kontekście uwarunkowań regionalnego rynku pracy – wyjaśnia dr inż. Danuta Seretna-Sałamaj kierownik Biura Projektów i Programów PWSZ w Nysie.

Warto podkreślić, że projekt powstał w odpowiedzi na duże zainteresowanie takimi formami wsparcia po wcześniejszych rozmowach z dyrekcją I LO „Carolinum” w Nysie.

Podobny charakter ma projekt pn. „Nauka nie musi być nudna!”, który Uczelnia realizuje w partnerstwie z Gminą Nysa. Różnica polega jednak na tym, że jego odbiorcami są wybrani uczniowie trzech szkół gimnazjalnych z gminy Nysa. Łącznie jest ich 48.

- W tym projekcie również chodzi o wyrównywanie szans uczniów słabszych w zakresie przedmiotów ścisłych oraz rozwój uczniów zdolnych. Zamierzamy to osiągnąć poprzez zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki, fizyki i chemii oraz dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologicznej. Natomiast zdolni uczniowie będą mogli uczestniczyć w dodatkowych zajęciach ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych w takich przedmiotach jak: matematyka, chemia, biologia, fizyka, język angielski, j. niemiecki, przedsiębiorczość, które stanowią istotne znaczenie dla rozwoju gospodarki, opartej na wiedzy – tłumaczy dr inż. Danuta Seretna-Sałamaj.

Ten projekt również powstał po wcześniejszych rozmowach z dyrekcją nyskich Gimnazjów, jako alternatywa zarówno dla uczniów słabych jak i zdolnych.

Dodajmy, że dodatkowe zajęcia pozalekcyjne prowadzone będą w profesjonalnie wyposażonych laboratoriach PWSZ w Nysie oraz z wykorzystaniem sprzętu ICT zakupionego ze środków EFS. Zajęcia wzbogacone zostaną przekazem dźwiękowym, wizualnym a przede wszystkim interaktywnym.

Działania realizowane w ramach projektów mają na celu zwiększenie motywacji oraz zainteresowania uczniów przedmiotami ścisłymi, co w konsekwencji ma przełożyć się na podejmowanie dalszej nauki w szkołach i uczelniach o profilu ścisłym (technicznym). – Dodatkowo ich realizacja pośrednio wpłynie na lokalny rozwój gospodarczy, gdyż zwiększenie zainteresowania i umiejętności przyczyni się do dalszego kształcenia uczniów na kierunkach technicznych, co z kolei może wzbogacić region o kolejnych specjalistów szkół technicznych – stwierdza dr inż. Danuta Seretna-Sałamaj. 

Obydwa projekty realizowane będą w okresie od 01.09.2014 do 31.05.2015.

Bartosz Bukała
rzecznik prasowy uczelni

Opublikowano: 2-10-2014




REKRUTACJA na studia:  77 4474849
Budynek A, ul. Chodowieckiego 4, sala 210

rekrutacja.pans.nysa.pl




Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Nysie © 2022. Kontakt z webmasterem, napisz do: Adam Dudek , Łukasz Wąsik